본문 바로가기

k pop

슈퍼주니어 뮤직비디오 촬영이 오래 걸리는 이유

Why Super Junior music video shooting takes a long time

 

예성 파트로 마무리 되는

멤버 립싱크샷 촬영하고 컷!

Finish with Yesung part. 
Take a lip-sync shot of the members and cut!

 

아 뭐야아아아아아ㅏㅇ아아악!!!!!!

What is this? Aaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

원샷 받은 예성은 잘 촬영했는데

갑자기 분개하는 멤버들

???

Yesung, who got a one shot, did a good job. 
All of a sudden, the members.
???

Oh, you have to do this!!!!!

멤버들이 기대했던 예성이 제스쳐

Yesung's gesture that the members expected.

그 제스쳐 안해줘서 극대노한거ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

I was so angry because you didn't do that gesture.

이걸!!!!!! 했어야지!!!!!!!

★파로마★!!!!!

You should have done this!!!!!!!!! 
★Pharma★!!!

그냥 넘어가도 되는건데

 다시 찍자는 파로마 집착광공들

You can just move on.
 The Paromas Obsession to Reproduce

 

결국 다시 슛들어감

Eventually shooting again.

 

자기들 파트 끝나자마자

예성이형 구경하러 호다다다닥- 

달려가는 철부지 동생들ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

'으헤헿ㅎ헿 우리 형 하는거 보러가야짘ㅋㅎㅎㅎㅎㅎ'

As soon as they're done with their part,
I'm going to visit Yesung.in a heartbeat
My little brothers are running away.
I'll go see my brother do it.

 

결국 파로마 해줌ㅋㅋㅋㅋㅋ

★★★ 파로마 ★★★

After all, I'll give you a perm.
★★★ Paroma ★★★

그제서야 만족하고 다음 촬영하러 눈누난나~

진짜 초딩들같앸ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

That's when I'm satisfied and I'm going to shoot the next episode.
You look like a real elementary school student.